Το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Ytong που βρίσκεται στο αμαξοστάσιο της Ο.ΣΥ. Α.Ε. παρουσίασαν σήμερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και η Διοίκηση της Εταιρίας.

Η εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης για πρώτη φορά στη χώρα και συγκεκριμένα στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, οδηγεί στην επόμενη ημέρα των Συγκοινωνιών και υλοποιεί, επί της ουσίας, το στρατηγικό σχέδιο της κυβέρνησης για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα. Τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία, που βρίσκονται ήδη στην Αθήνα και μπαίνουν στο στάδιο του προβλεπόμενου μακροσκοπικού ελέγχου και της δοκιμαστικής -χωρίς επιβάτες- λειτουργίας, θα ενταχθούν πολύ σύντομα στον στόλο των Οδικών Συγκοινωνιών ανανεώνοντάς τον σημαντικά.

«Με μεθοδικότητα και συνέπεια υλοποιούμε, εντός χρονοδιαγραμμάτων, κάθε στόχο που έχουμε θέσει για την αναγκαιότητα ανανέωσης του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στον χαιρετισμό του, υπογραμμίζοντας ότι «τόσο τα  λεωφορεία, όσο και οι φορτιστές τους βρίσκονται στην Ελλάδα».

Τη δέσμευση της κυβέρνησης που γίνεται πράξη με την έλευση των 250 συνολικά (140 στην Αττική και 110 στη Θεσσαλονίκη)  ηλεκτρικών λεωφορείων επισήμανε η Υφυπουργός  Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου. «Εκσυγχρονίζοντας τον στόλο των αστικών λεωφορείων βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολιτών» τόνισε, προσθέτοντας ότι «η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εργάζεται μεθοδικά, μαζί με τις διοικήσεις, για τη βελτίωση των μετακινήσεων των πολιτών». Στόχος, δήλωσε, η δημιουργία μιας αστικής Συγκοινωνίας που θα καταστήσει τη χρήση ιδιωτικών οχημάτων μη απαραίτητη.

«Υποχρέωσή μας είναι να βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολιτών και σίγουρα τα ηλεκτρικά λεωφορεία αποτελούν μέρος αυτής», δήλωσε ο  Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς. Αναφερόμενος στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την προμήθεια των οχημάτων σύγχρονης τεχνολογίας, υπογράμμισε ότι «η  δύσκολη προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια γίνεται πλέον πράξη». Σημείωσε δε ότι η τελευταία φορά που η χώρα μας αποφάσισε να πάρει λεωφορεία ήταν το 2007 και ανέφερε ότι προτεραιότητα του Υπουργείου είναι «αυτά τα λεωφορεία να ενταχθούν γρήγορα στα δρομολόγια της Ο.ΣΥ».

Στην ετοιμότητα της Ο.ΣΥ. καθώς και στο πλάνο εκπαίδευσης των εργαζομένων, προκειμένου να ανταποκριθούν στο έπακρο στις νέες συνθήκες που δημιουργεί η ηλεκτροκίνηση, εστίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρίας Στέφανος Αγιάσογλου. Τονίζοντας ότι «πρόκειται για ημέρα ορόσημο καθώς εγκαινιάζεται η επόμενη ημέρα στις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες», αναφέρθηκε στις δυνατότητες των νέων οχημάτων και διαβεβαίωσε ότι η ημέρα που τα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα θα κυκλοφορούν στους δρόμους του Λεκανοπεδίου, δεν αργεί.

Στα οφέλη της ηλεκτροκίνησης και στη συντονισμένη προσπάθεια όλων των αρμόδιων φορέων προκειμένου τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία να ενταχθούν στον στόλο των οχημάτων της Ο.ΣΥ αναφέρθηκαν επίσης ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δημητριάδης.

Ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong E12 – Χαρακτηριστικά