Η Ο.ΣΥ. Α.Ε. για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της και με στόχο την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών της ως προς το επιβατικό κοινό, τα τελευταία έτη, έχει πραγματοποιήσει μία σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε διάφορα θεματικά αντικείμενα.

Έχουν πραγματοποιηθεί προγράμματα για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας, προγράμματα για την επεξεργασία και την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, προγράμματα επιμόρφωσης σε τεχνικά θέματα, πυρασφάλειας, σε θέματα προμηθειών, οικονομικά-φορολογικά, βελτίωσης δεξιοτήτων για την χρήση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, προγράμματα ανάπτυξης στελεχών και προγράμματα για θέματα οργάνωσης και λειτουργίας της εταιρείας.

Την τελευταία διετία (2022-2023), αν και οι οδηγίες πρόληψης, λόγω covid-19, ήταν ακόμη ιδιαίτερα αυστηρές, η εκπαιδευτική δραστηριότητα επανήλθε δυναμικά, λαμβάνοντας βεβαίως όλα τα μέτρα προστασίας των εκπαιδευμένων. Η ΟΣΥ πραγματοποίησε τριακόσια δέκα εννέα (319) προγράμματα, τα οποία παρακολούθησαν δύο χιλιάδες οκτακόσοι ογδόντα έξι (2.886) εργαζόμενοι (συμμετοχές), σε πενήντα τέσσερις χιλιάδες εννιακόσες ογδόντα (54.980) ώρες.

Τα προγράμματα χρηματοδοτήθηκαν με πόρους προερχόμενους από την ΟΣΥ και για το έτος 2022 και από τον ΛΑΕΚ-ΟΑΕΔ.

  • Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας
    Οι οδηγοί της εταιρείας μας βάσει της Οδηγίας 2003/59/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, πρέπει να κατέχουν το Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.) μεταφοράς επιβατών.
    Η «Ο.ΣΥ. Α.Ε.» ίδρυσε και λειτουργεί την «ΣΧΟΛΗ Π.Ε.Ι. ΟΣΥ» από το έτος 2013 μέχρι σήμερα για τον συγκεκριμένο σκοπό.
    Η ανανέωση του Π.Ε.Ι. είναι υποχρεωτική ανά πενταετία και τα προγράμματα που αφορούν το Π.Ε.Ι. εγκρίνονται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
    Από την «ΣΧΟΛΗ Π.Ε.Ι. της ΟΣΥ», τα τελευταία έτη (2022-2023), εκπαιδεύθηκαν χίλιοι πεντακόσιοι εξήντα τέσσερις (1.564) οδηγοί και οι ώρες εκπαίδευσης τους ανέρχονται σε σαράντα επτά χιλιάδες τετρακόσιες εβδομήντα τέσσερις (47.474).

Η ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της ΟΣΥ την οδήγησε να εκπαιδεύσει τους οδηγούς της σε προγράμματα που έχουν επίκεντρο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, αλλά και την ενεργή στήριξη του περιβάλλοντος. Γι’ αυτό οι οδηγοί της εταιρείας εκπαιδεύτηκαν και στα ακόλουθα προγράμματα:

a. Οικολογική Οδήγηση – Eco Driving
b. Διαχείριση Καταστάσεων Έκτακτης Ανάγκης Πυρόσβεση – Πυροπροστασία, και
c. Διαχείριση & Αντιμετώπιση Ατόμων ΑΜΕΑ

  • Πυροπροστασία – εκκένωση των χώρων εργασίας
    Υλοποιήθηκαν δεκατέσσερα σεμινάρια με θέμα την πυροπροστασία και την εκκένωση των χώρων εργασίας, τα οποία παρακολούθησαν συνολικά 254 υπάλληλοι της εταιρείας μας σε χίλιες εννιακόσιες είκοσι ώρες (1.920) ώρες.
  • Λειτουργία και επισκευή Ηλεκτροκίνητων Λεωφορείων
    Πραγματοποιήθηκαν δύο προγράμματα με θέμα την Κατάρτιση και Αξιολόγηση τεχνικών για συντήρηση και επισκευή οχημάτων υψηλής τάσης από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Τα σεμινάρια παρακολούθησαν είκοσι οκτώ (28) τεχνικοί σε επτακόσιες (700) συνολικά ώρες.
  • Δημόσιοι διαγωνισμοί, Ανάθεση-Εκτέλεση Δημοσίων Συμβάσεων
    Πραγματοποιήθηκαν δώδεκα (12) προγράμματα τα οποία παρακολούθησαν εκατό τριάντα επτά (137) καταρτιζόμενοι σε χίλιες εκατό δώδεκα (1.112) ώρες.
  • Σεμινάρια για την εκπαίδευση στελεχών πληροφοριακών συστημάτων σε σύγχρονα εργαλεία μηχανοργάνωσης
    Πραγματοποιήθηκαν τριάντα δύο (32) προγράμματα σε σύγχρονα εργαλεία μηχανοργάνωσης, τα οποία παρακολούθησαν ογδόντα τέσσερις (84) καταρτιζόμενοι σε χίλιες εξακόσες (1600) ώρες.
  • Εκπαίδευση νέων οδηγών και τεχνικών
    Πραγματοποιήθηκαν δύο (2) σεμινάρια με θέμα την εκπαίδευση νέων οδηγών και τεχνικών σε σύγχρονα συστήματα, τα οποία παρακολούθησαν ογδόντα δύο (82) υπάλληλοι σε τετρακόσιες ενενήντα δύο (492) ώρες.
  • Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
    Υλοποιήθηκαν δύο (2) σεμινάρια με αντικείμενο την εφαρμογή της «Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας» σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο Τα σεμινάρια παρακολούθησαν τριάντα τρεις (33) υπάλληλοι-στελέχη της εταιρείας μας σε διακόσιες εξήντα τέσσερεις (264) ώρες.
  • Ανάπτυξη Στελεχών
    – Πραγματοποιήθηκαν τρία (3) προγράμματα με θέμα το RPOJECT MANAGEMENT τα οποία παρακολούθησαν σαράντα πέντε (45) υπάλληλοι σε οκτακόσιες σαράντα (840) ώρες.
    – Συμμετοχή στελεχών σε τέσσερα (4) μεταπτυχιακά προγράμματα Ελληνικών Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων.

Επίσης πραγματοποιήθηκαν σεμινάρια για τα εξής θεματικά αντικείμενα:

1. Ενεργειακή Διαχείριση & Βιωσιμότητα Κτιρίων και Υποδομών
2. Μετεκπαίδευση Ειδικού Προσωπικού Ασφαλείας
3. Διαχείριση Ηλεκτρονικής Εφαρμογής «Απογραφή – Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Του Ελληνικού Δημοσίου Του Υπουργείου Εσωτερικών»
4. Αποτελεσματική Διαχείριση Οργανωτικής Αλλαγής
5. Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη & Δημόσια Διοίκηση
6. Λειτουργία Συλλογικών Οργάνων (Επιτροπών) Στις Δημόσιες Συμβάσεις Προμηθειών – Γενικών Υπηρεσιών
7. Ανάπτυξη Διοικητικών Ικανοτήτων: Ηγεσία & Στρατηγικός Τρόπος Σκέψης – Οργανωσιακές Αλλαγές
8. Πιστοποίηση επάρκειας εσωτερικού ελεγκτή δημόσιου τομέα
9. Γενικός κανονισμός προστασίας δεδομένων
10. Δημόσιες σχέσεις και επικοινωνία στον δημόσιο τομέα
11. Εταιρική κοινωνική ευθύνη και δημόσια διοίκηση
12. Βελτίωση κοινωνικών ικανοτήτων: η τέχνη της διαπραγμάτευσης -τεχνικές επίτευξης συμφωνίας
13. Βελτίωση κοινωνικών ικανοτήτων: Ανάπτυξη ψυχολογικής ανθεκτικότητας στο χώρο της εργασίας
14. Βελτίωση κοινωνικών ικανοτήτων: Σύγχρονα περιβάλλοντα και αντιμετώπιση εργασιακού στρες
15. Βελτίωση κοινωνικών ικανοτήτων: Coaching & mentoring στη δημόσια διοίκηση